11/10/2009

impact.


Den här helgen har varit så underbar. Den har innehållit allt vad man kan önska av en helg, verkligen allt. Promenader, skratt,
smygsjungning på Drottninggatan, massor av fikastunder, och det bästa av allt - konsert av den magiska sorten. En oförglömlig
konsert i Globen med Kirk Franklin och förbanden Ole Börud och Samuel Ljungblahd. Jag kan inte förklara hur djupt den berörde
mig och hur det kändes att stå med 5000 människor omkring mig som sjöng med i en och samma låt. Jag kan inte förklara
stämningen med andra ord än att den var helig. Det häftigaste var när Samuel kom upp på scenen mitt i Kirks konsert och
sjöng sin favorit-Kirk-låt. Alla på scenen stod med hakorna nere i golvet och trodde inte att det var sant, de var helt fascinerade
av hela honom, så även hela publiken. Makalöst, ofattbart. Jag kommer aldrig att glömma den här kvällen, den kommer alltid
förbli kvar, djupt rotad i mitt hjärta. Det får gärna låta fånigt, klyschigt och konstigt i andras öron, jag bryr mig så otroligt
lite. Det var den bästa konserten jag någonsin har upplevt, och absolut en av de bästa stunderna i mitt liv.

3 kommentarer:

elins sa...

och jag missade det. Ont är vad de gör.

Märta sa...

Å Elin, det var synd, men han "lovade" att komma nästa år igen. Då ska vi röja tillsammans! :)

elins sa...

åh absolut!! :)