12/15/2009

femtondedecembertjugohundranio

Jag har nog alltid haft lite svårt för att bestämma favoriter i olika kategorier. Favoritartist, favoritmusik, favoritfilm, favoritskådespelare, favoritmat, favoritserie...svårt. Jag tror att det främst beror på att jag inte vill räkna bort någon eller något. Jag vill liksom ha alla dörrar öppna, fall att jag skulle ändra mig. Genom att bestämma sig för en favoritfilm räknar man samtidigt bort en hel hög andra filmer som man kanske bara inte kommer ihåg för stunden och som egentligen är mycket bättre. "Favorit" säger helt enkelt bara vad du tycker om för stunden, och det gillar jag inte riktigt.

När jag häromveckan satt och lyssnade på Spotify dök den här låten upp på spellistan:

Jag slogs efter ungefär en sekund in i låten att melodin är så otroligt otroligt vacker! Kanske inte så konstigt kom jag på sedan när jag insåg att den faktiskt härstammar från Pearl Harbor, en av de absolut bästa filmerna jag har sett. Jag vill inte säga favoritfilm (förklaringen finns ovan), men jag kan bara inte få nog av den. Hela storyn är hjärtgripande och skådespelartrion Josh Hartnett, Ben Affleck och Kate Beckinsale är underbar. Jag kan inte säga annat än; Titta och njut.

På väg hem på posten just nu (julklapp till mig och Emma...från mig och Emma): Pearl Harbor och Mammut. I like it!

P.S Jag har inte avsiktligt gjort detta inlägg hyperfult, jag kommer bara inte riktigt överens med blogspot just nu...

4 kommentarer:

elin sa...

åh den filmen är såå fiiiiin. En av de få filmerna jag lipar åt. Måste se den igen, var länge sen nu. Du å jag verkar ha ganska lik smak när de gäller film.. ja musik också för den delen :)

Märta sa...

Ååå ja den är underbar! Jag har sett den typ tio gånger men gråter fortfarande lika mycket (om inte mer) varje gång jag ser den. Och att den till en stor del är verklighetsbaserad gör den ju bara ännu bättre, och tyvärr ännu hemskare.

emma sa...

å jag håller verkligen med märta..den tillhör absolut EN av mina favoritfilmer o ja gråter nästan varje gång jag ser den (o jag drömmer varje gång om att jag är kate beckinsale, jag köpte rött läppstift bara för att ja ville se ut som henne)o både josh o ben är ju ögongodis..mums!

Märta sa...

Eh jaaaa! Jag vill ha Josh till min äkta make och älska i nöd och lust...typ. MUMS!