12/09/2009

anna märta helena



Hörrni! Hallå hallå, idag är det Anna-dagen ju! Skinkan ska saltas, julölet ska bryggas, lutfisken ska läggas i blöt...
9 december, Anna-dagen, har i hela mitt liv känts lite som min dag. Vet ni varför? Jo, jag heter nämligen Anna Märta Helena Wolter,
just det - Anna står före Märta i mitt fall. När jag var sju år och precis hade börjat skolan och fått kompisar vars namn var
relativt vanliga flicknamn tyckte jag att det var lite konstigt att heta Märta. Märta hette ju bara gamla människor, andras mor- och
farmödrar. Då kom jag på att jag faktiskt heter Anna Märta Helena - det måste ju betyda att jag egentligen heter Anna? Så jag
gick runt och sa, helt seriöst, att jag egentligen hette Anna. Tänk va? Idag är jag bara lycklig över att heta Märta, man blir sällan
ihopblandad med någon annan och det är ju faktiskt jag, men som sagt, Anna-dagen har en speciell betydelse i mitt hjärta.

Så grattis alla "Annor" därute! Nu ska jag och pappa fira med lite överbliven tårta framför Bonde Söker Fru (jag tackar Gud för det
programmet"). Godkväll.

3 kommentarer:

elins sa...

Du är fin Märta. Gillar verkligen hur du redigerar dem.. vill också kunna sånt. Du får ge mig en kurs nån gång vetja..haha
Och ja. Bonde söker fru är underbart.

Märta sa...

Åh Elin jag blir alltid så himla himla glad av dina kommentarer!! Och tack så jättemycket för kortet, vad fint det var! :D Vet du? Att redigera foton så att de ser gamla ut är lätt som en plätt. Ladda bara ner ett program som heter Photo Scape och experimentera dig fram. :)

elins sa...

Men tack detsamma vännen! Så det kom fram, postade det nämligen lite sent så trodde det skulle komma fram efter helgen, men toppen! :) åhå.. det ska jag testa å ladda ner. Tack för tipset.