12/21/2009

crêpes på strykjärnet

Mina flickor Emma, Rebecka, Julia, Agnes och Olivia fick äntligen jullov i fredags. Enligt vår tradition ska det då ätas lunch på
crêperiet, Strykjärnet. Även vi (jag, Signe, Felicia och Johanna) som inte går i skolan längre fick följa med. Nytt för i år var att vi
hade julklappsutdelning samtidigt. Mycket mysigt! Bildbomb (tagna av mig och Rebecka och kanske någon mer?):


Det var ett gäng glada och sjukt mätta ungdomar som gled ut från den lilla restaurangen några timmar senare. En jättemysig dag
som avslutades med soppa hos systrarna Danneholm och sist men inte minst Capella Gotlandicas gåshudsknottriga julkonsert. Nu är
det snart jul på riktigt hörrni!

10 kommentarer:

Psamuel sa...

Och snart är den förbi, men det får man inte säga för då blir alla arga:D

Märta sa...

Neejdå, julen kan vara ända in i februari om man verkligen vill! :)

elins sa...

åh creps lät ju hur gott som helst! vill ha!

Märta sa...

Det VAR hur gott som helst Elin! När du kommer hit (inte OM) så ska vi äta där. :)

agnes sa...

julen varar än till påska:)

R sa...

Haha Samuel Samuel...:P
Kul med bildbomb! Jag älskar den på Agnes, hihi.

Märta sa...

Rebecka, jag älskar den också! Den har du tagit. :) :)

elins sa...

åh jag vill, jag vill, jag vill!! Till våren tar vi de tycker jag! weee

Rebbbe sa...

Hihi tack :) jag känner meg hedrad att du valde så många av "mina" bilder :)

Märta sa...

Hihi ja det blev 3 vs 2, det var de som passade bäst ljusmässigt. :)