1/01/2010

mynta-te och sega pepparkakor


Bild 1: Snön har äntligen lagt sig igen. Så även utanför Visbys murar. Bild 2: Signe och Helena "deeptalkar". Bild 3: Saknad Helena. Bild 4:
Saknad Ellen.

Det har gått en tid sedan mitt senaste inlägg här på bloggen har jag märkt. Och ja, jag har fått höra det från olika håll också.
Här kommer dock en liten uppdatering, i alla fall ifrån vad jag gjorde idag.

Helena och Ellen (mina härliga gymnasieklassisar) som har varit borta från ön i några månader, Helena i Dublin och Ellen i
London, är nu hemma på julbesök. Det var underbart trevligt att få träffa dem igen hemma i Signes pappas mysmysiga
hus i Visby innerstad. Alltid lika roligt att snicksnacka, diskutera och skratta med flickorna, och tiden gick alldeles för snabbt
som vanligt...vi får göra om det nästa gång de är hemma samtidigt helt enkelt!

Jag har mååånga roliga bilder från jul och nyår och vissa kommer säkerligen att dyka upp här den närmaste tiden.
Anledningen till att de inte redan har gjort det är att jag har jobbat ganska mycket och umgåtts med vänner, familj och släkt.
Så nu vet de som undrar det. Ha en fin kväll/natt!

2 kommentarer:

helena sa...

vad fint det var här, märta. och fikat var ur-mys, det gör vi om i sommar om vi är hemma samtidigt, fast då som picknick någonstans. wei.
massa kramar!

märta sa...

Tack Helenis! Det MÅSTE vi absolut göra, längtar redan! :)