1/07/2010

i vit skrud


Åh vad det är fint med snö! Särskilt när det lägger sig som ett mysigt duntäcke över träd, hustak och staket. Igår åkte jag längskidor hela eftermiddagen, 7.5 km (hejja!), och idag har jag, Emma, Johanna, Jesper och Elin åkt pulka nere på stranden bland tallar och snår i väldigt farliga och branta backar. Dagens olycka inträffade när Johanna (bakom ratten) och min kusin Elin (sitter bak) skulle åka nerför en smal pucklig stig som Jesper och Emma redan minuten innan hade konstaterat livsfarlig. Jag tänker: "Det här får vi inte missa, de kommer att få världens fart. Bäst att sätta igång mobilkameran". Johanna och Elin tar plats på Snowracern och börjar sakteliga åka framåt och neråt backen/stigen. När de har hunnit någon meter säger Emma till Jesper: "Alltså först trodde jag att vi skulle åka in i det där trädet" och pekar mot ett av de första träden på stigen. "Jaa, verkligen!" säger Jesper. KRASCH!!!! Snön yr, plastbitar flyger från fordonet och två skakade flickor ligger i en hög bredvid det nyss omtalade trädet. Ajajaj, Snowracern gick sönder... HJÄLP vad kul det var! (Stackars Johanna, Elin och Snowracern...) Kolla in händelsen här.

3 kommentarer:

elins sa...

HAHAH! så kul att du fick de på film! Man hör riktigt smällen. Men du. Är det ert hus på bilden? så coola hus på Gotland alltså.

Märta sa...

Haha ja eller hur?! ;) Ja, eller nej...eller ja. Alltså det är ett av våra hus. Detta är en av våra flyglar, brygghuset (ett riktigt gotländskt brygghus där man bryggde dricka förr i tiden). Pappa har kontor i den vänstra halvan och i den andra halvan har vi en liten "festlokal" typ med ett stort träbord och bänkar. Till höger på bilden ser man farstun på vårt hus, där vi bor alltså, ett ljusgult trähus. Mittemot brygghuset, alltså på bakom mig på bilden, står den andra flygeln. Där bor min farmor. :) Förstår du? Jag ska lägga ut en bild på hur det ser ut här någon dag. Hihi! :)

elins sa...

meen. jag är imponerad alltså! Häftigt! Vi har då inga flyglar här i norrland :D Ja lägg ut en bild, skulle va jättekul att se. :) Mysigt att ha sin farmor boendes så nära också. Så värdefullt. Kram!!