1/02/2010

tjugohundranio/tjugohundratio

Dags för nyårsafton! Hemma hos familjen Wolter lagades det spanska tapas i mer än 3 timmar (!) innan alla rätter var klara.
Vi gjorde bland annat små piroger, limeinkokta räkor, smördegsrutor med chévre, färska fikon, mandlar och färsk rosmarin,
sparrisrullar med parmaskinka, körsbärstomater med krabbröra, friterad ost... Kanske inte så konstigt ändå att det tog tre
timmar. För att ytterligare festa till det ordnade vi fram två efterrätter - mango/hallonglass gjord på kesella och
vaniljpanacotta med flädermarinerade jordgubbar. Den förstnämnda skulle avnjutas efter maten och den andra efter tolvslaget.
Det nya året ringdes in till klangen av gårdens vällingklocka. Jag drog stolt i repet. En helt galet rolig afton med underbara
människor i vårt vinterkrispigt dukade finrum. Titta och njut!


Bild 1 & 2: Vitt, silver och lila var temat på dukningen. Fotografen är Emma. Bild 3: En hårt arbetande Adrian. Bild 4: Färdigt! Bild 5, 6, 7,
& 8: Gott nytt år! Bild 9: Samuel i ett sjukt roligt charadspel. Bild 10: Agnes och Julia.

5 kommentarer:

j. sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mina älskade vänner! NI ÄR FINA!!!!!

Märta sa...

Vi saknade dig såklart. Du är också FIN!

viktor o hanna sa...

märta!
nu är kramarna utdelade härnere.
nyårsfesten i eskelhemmet ser ut att ha varit grym! såå fina bilder!
kramar till dig

Märta sa...

Åh Viktor och Hanna! Vad glad jag blir! Jag ska hitta till er blogg också kom jag på nu! Vi hade en väldigt fin sista afton på året, hoppas ni hade det också! KRAM

Rebecka sa...

Åh vilken mysig kväll vi hade! Wihoo :)