5/07/2010

fram för lilla märta

Äntligen fredag och helg! Underbart! Dagen på jobbet har varit lite smått kaotisk med två inställda båtturer, men jag överlevde och är lite stolt att jag klarade av det. I helgen ska jag njuta av två lediga heldagar och bara be att solen kan få visa upp sig någon timme eller två, just nu ser det mörkt ut...
Jag har förresten kommit på en sak som gör de flesta av mina telefonkunder glada: mitt namn, Märta. Så himla kul! Det är flera som påpekar att det är så fint och börjar dra upp sina släktled för mig; att deras mormor hette så eller att deras barnbarn har fått samma namn och bla bla bla. Tre, fyra stycken har också refererat till filmen "Fram för lilla Märta" som tydligen ska vara någon svensk komedi från 1945. Haha! Mitt jobb är ju ganska roligt alltså!

4 kommentarer:

Lovisa W sa...

Hallå hej igen Märt.

1. VILKA FINA BILDER DU TAR! jag var tvungen att spara den på dig och Joey, den ska jag sätta upp på min vägg när jag kommer hem till Sverige. I min lägenhet jag skaffat mig där (välkommen att hälsa på såklart).

2. JA, se 500 days of Summer för 1. det är en fin film, 2. han killen är ju rätt okej snygg, 3. hon den där tjejen är ju rätt ball (lyssna på hennes band She & Him), 4. har för mig att filmen dessutom har ett najs soundtrack. Slutsats: se den. Till exempen när solen inte kommer fram i helgen.

Kramen va.

Märta sa...

Åhh men Lovisa din lilla fining!! Vad glad jag blir, tack så hemskt mycket! Och:

1. Jag vill VERKLIGEN komma och hälsa på dig, sjukt kul ju!!

2. Killen är gaaalet söt och snygg, She&Him är asbra och filmens soundtrack är makalöst bra - Sweet Disposition. AH underbart!

Tack för en underbar kommentar, varenda ord! KRAAM

Jullanbulls sa...

SNYGGINGAR!

milly sa...

verkligen fina bilder märtis. älskar den på dig och emma.