2/06/2012

Min födelsedagshelg

Tänk vad väl mina vänner hade lyssnat på mig, jag fullkomligt ÄLSKAR tulpaner!

Presenter. 
Min nya syssla fem år framåt.

Pensionat Wolter/Wejde, love it!

Underbara helgfrukost.

Nybakat surdegsbröd, mumma.

Storfavoriterna, Rebecka, Johanna och Elin.

Middagslagande, Elin och Maja.


Myshäng.

I fredags fyllde jag alltså 22 år. Jag vaknade av Johannas skönsång och frukost på sängen, helt underbart! Medan vi satt där och åt i morgonmörkret hör jag röster ute i hallen och plötsligt börjar tre nya röster sjunga födelsedagssången. Storasyster med fästman och...vem mer? Hörde jag rätt? Hörde jag mammas röst?? Oja! Hon hade satt sig på båten och tåget kvällen innan och kommit mitt i natten för att överraska mig. Helt underbart, vilken mamma jag har!! Jag skrattade och grät en liten skvätt av glädje och förvåning.

Efter frukost, fika på stan, och shopping på stan vinkade jag av mamma vid tåget igen på eftermiddagen och vandrade återigen hemåt i det iskalla vintervädret. Jag bakade två surdegslimpor (wohoo, jag lyckades!) och väntade på min L. Johanna kom hem från jobbet, vi peppade igång oss med partylåtar, L kom och jag fick låna en världsavarm jacka så att jag skulle överleva kylan utanför dörren. Vi gick ner på stan och åt, tillsammans med Andreas och Emil, en mycket god middag på ett thaiställe och skrattade så vi kiknade. 

Mätta och lyckliga förflyttade vi oss till lägenheten igen och avslutade min underbara dag med födelsedagsfika, då också tillsammans med Rebecka, Elin och Maja som precis kommit från Stockholm. Det var en perfekt avslutning på en helt perfekt dag. Jag hade inte kunnat önska mig något mer, jag har så fantastiskt fina vänner att vara tacksam över.

Lördagen gick i ett skönt lunk. Lååång sen frukost, låång mysig fika på stan, middag hemma i lägenheten och sen tåget till L. Söndagen spenderades inomhus (mina tår tackar för detta) mestadels i en varm famn. Bra helg, helt klart!

Inga kommentarer: