1/10/2011

find my way


Mars. Jag skickade en ansökan om bokningsjobb till ett reseföretag, helt plötsligt en dag ringer min telefon - jag skulle på min första riktiga och seriösa arbetsintervju! Hjälp och JAA! Supernervös var jag, och intervjun var verkligen seriös, men efter en timme kom jag ut därifrån och var så himla stolt över mig själv. Jag hade gjort det, nu var det bara att vänta och se, jag var egentligen bara nöjd med att jag hade gjort det.

Någon dag efter intervjun ringer de från företaget och...de vill ha mig! Oj. Vill de ha mig? Lilla Märta, jag kan ingenting om bokningar och bokningssystem, jag hatar ju till och med att prata i telefon! En orosklump bildades som vanligt i min mage (jag undrar om den kommer att förfölja mig livetigenom?). Men jag var inte bara orolig och nervös, jag var också så sjukt glad och spänd - att lära sig något nytt helt från grunden...det är inte varje dag det händer!

Så. Mars är för mig månaden jag gick på arbetsintervju och fick ett nytt jobb. Från Konsum till GotlandsResor, det kändes fint. Mars är också månaden jag var i Stockholm med Emma och Johanna (där vi bland annat gick på museum), hade min tjugoårsfest, läste Anna Gavaldas roman "Tilsammans är man mindre ensam" och lyssnade hysteriskt mycket på Salem.

Inga kommentarer: