12/16/2010

another january

Här har jag plockat ihop några bilder från vackra januari. Januari är absolut inte en av mina favoritmånader, den känns bara som en kall och tråkig paus mellan jul och min födelsedag i februari. MEN. I år var den fruktansvärt fin, januari. Otroligt mycket snö var det, jag har nog aldrig åkt så mycket längdskidor som i år, jag blev ju nästan bra på det faktiskt. Skridskorna fick sig också några åk.

Jag fick också umgås en hel del med min storasyster, Johanna, innan hon for tillbaka till huvudstaden, något som jag verkligen uppskattade. En kväll flätade hon hela mitt hår och flätade sedan dem till en stor inbakad fläta. Det var förmodligen den fulaste frisyren för hela 2010, men OJ vad vi skrattade.

Jag minns att jag hade en period av framtidssvackor så där i början på året. Jag kunde bara se hur det löste sig för alla runt omkring mig, men aldrig för mig själv. Jag har nog blivit bättre på att hantera de där dumma svackorna nu, jag har lärt mig så mycket om mig själv genom dem. Lärt mig att livet ser inte likadant ut för alla efter skolan, bara för att de flestas liv verkar göra det när man sitter där på rader i klassrummet, med näsan i en bok. Nej, tack för MITT liv säger jag bara. Och TACK för januari 2010.

Inga kommentarer: