5/08/2011

på jobbet

Hej! Sitter här på kontoret, helgjobb it is. Läget är ganska lugnt så jag tänkte dela med mig av en lite söt grej en tant sa häromdagen. Jag älskar nämligen att ta emot bokningar av tanter och gubbar - de kan vara så "olika gamla" även fast de har samma ålder. Vissa 80-åringar är hur skröpliga som helst och har inte ens en dator, medan andra i samma ålder är hur coola som helst och frågar redan innan man just skulle föreslå att skicka med post: "kan du inte skicka iväg bekräftelsen till min maaaaail?". Haha. Man får sig ett gott skratt varje gång det händer kan jag lova.

Häromdagen ringde det en tant som hade problem med sitt lösenord på sin inloggning till båtbokningen. Jag sa att jag kunde skriva in ett nytt åt henne som funkade, och att hon sedan kunde byta när hon väl kommit in på sin sida. Jag brukar alltid föreslå att ta kundens namn eller efternamn för enkelhetens skull och för att det inte ska ta för lång tid. Just den här gången föreslog jag ingenting, jag sa bara att hon skulle komma på ett provisoriskt lösenord.

"Hmm...ja vad ska vi ta då...? Hehe...jadu...."
"Hehe...ta något bara, något lätt."
"Ja, okej...hmm...hehe. Ja...vad ska vi ta då...? Vad svårt det här var!"

(vid det här laget är jag redan lite skrattig - varför tar hon inte bara sitt namn??"

"Kommer du på något bra...?"
"Hehe. Ja...jo...vad ska vi ta...?"
"Hehe..."
"Eh...vi tar 'långstrump'!"
"Långstrump?"
"Ja."
"Okej... Jag tror inte att vårt system tillåter å, ä och ö, men jag kan testa...!
...

"Nej...det funkar inte. Du får komma på ett annat"

(Åhnej, det här kommer att ta tid...)

"Jahapp...vad tar vi då då...?"
"Ta bara något, något lätt."
"Mmm...jaha...jadu...hehe. Det här var minsann inte lätt!"
"Hehe.................................................."
"Ja men...då vill jag ha pelargon."
"Pelargon?"
"Ja."
"Okej..."


Tack för mitt jobb.

Inga kommentarer: