2/10/2011

dust in the wind


Nu är vår dator äntligen tillbaka från virusrensning och annat tjafs, så nu kan bloggandet börjas igen. Hehe.
Idag kom vintern tillbaka till ön med minusgrader och snöstorm. Oh no, säger vissa. YES, säger jag! Många gotlänningar verkar ha varit helt säkra på att våren är på väg. Hallå? Det är f e b r u a r i , det är ju knappast den månaden man brukar förknippa med vår (förutom det året jag föddes då förstås...), eller? Jag brukar tänka att ju längre man får vänta och längta efter våren desto härligare blir den och desto mer njuter man av den när den väl kommer. Håller ni inte med?
Sedan förra inlägget har jag bland annat fyllt 21 och vårfixat mitt rum (som ses på bilderna). Hur underbart är det inte med en stooor bukett tulpaner på nattduksbordet, som dessutom doftar något otroligt gott!? Jag har aldrig varit med om att de kan dofta så starkt. Underbart! Så ja, även om jag fortfarande vill ha mer vinter utomhus så har jag ändå börjat välkomna våren inomhus. Det är ok.
Min födelsedag var fin. Jag var egentligen ensam hemma halva dagen, men eftersom jag har så många fina vänner var jag sysselsatt med telefonprat nästan oavbrutet hela dagen. SÅ kul!! Tack för det. 21 känns bra ändå alltså. Inte riktigt lika coolt som att fylla 20, men det är lugnt. Jag är dock förmodligen liiite coolare i alla fall eftersom jag är ett år äldre.
Så där. Nog på tomt prat ("skriv"?). Nu ska jag försöka se Mubaraks tal, spännande. Hej!

Inga kommentarer: