4/16/2010

april april...sill


Våren är verkligen kommen! Man märker hur alla blir på bättre humör, piggare och gladare, varje gång solen kommer fram. Så otroligt härligt. Jag känner själv hur allting blir lite lättare, problemen känns plötsligt inte lika stora längre. Det är lite roligt också att man blir lika förvånad varje gång snön smälter bort; "Just det, det var så här det såg ut egentligen!"

Jag har haft ett par underbara veckor nu i början av april. Jag har varit i vackra Åre en vecka med mina underbara vänner (bilder lär komma snart) och åkt skidor och blivit solbränd. Sedan har jag kommit hem för att direkt åka och vara ledare på ett påsklovsläger på ön, ett mycket lyckat sådant. När jag väl kommit hem från det väntade en utmaning, ett nytt jobb.

Jag har nu jobbat min första vecka och har insett att det här inte är ett jobb man lär sig på så kort tid, jag har sjukligt mycket kvar att få in i min stackars hjärna innan jag ska känna mig nöjd med min insats. (Jag är så trött just nu efter en veckas hårt slit att jag förmodligen skriver lite i nattmössan...be aware!) MEN, saken är den att jag trivs! Jag trivs bra och det känns så S K Ö N T! Kollegorna är trevliga, arbetsplatsen är mysig, jag känner mig proffsig vid min egna dator och mitt headset, personalrummet är fint och schemat är fast. Jag hoppas jag kommer att fortsätta trivas så bra som jag har gjort den här veckan.

Nu ska jag sovasovasova som en liten...sill.

5 kommentarer:

Elin sa...

Sillen, tack för senast! jag glömde såklart min kamera!

Märta sa...

Tack själv! Du kan hämta den när du kollar efter klänning! :)

Anonym sa...

Äntligen ett nytt inlägg! Som jag väntat och väntat! Vardagen blir liksom inte detsamma utan att få komma hem från jobbet och läsa en lien uppdatering från kära syster och ön! Tack! Saknar dig! Kram från storasyster

Märta sa...

Hihih vad kul att du tycker så Johanna. :) Saknar dig pyret. PUSS

milly sa...

åh det låter ju helt underbart. med vår och jobb och allt! nu längtar jag att få komma hem igen : ) puuuuss