12/19/2011

I'll be home for Christmas


Ja här sitter jag uppkrupen i soffan med ljusen tända, äter ägg och ser på nyhetsmorgon. En vanlig morgon, fast ändå inte. I dag ska jag nämligen åka hem till mitt kära Gotland!! Hela eftermiddagen och kvällen ska jag resa och runt klockan ett i natt kör jag förhoppningsvis in på "storgården" och får äntligen andas in ren luft. Underbaaaart!

Nu sitter meteorologerna i morgonsoffan och talar om det vi egentligen redan visste - det blir troligtvis en grön jul här nere i söder. Men vad gör väl det egentligen? När vi vaknade i Tranås i går och drog upp persiennerna möttes vi av en massa snö på marken och vita tunga grenar, så jag fick mig en härlig snöpromenad och lite snöbollskastning. Även här i Linköping ligger det nu ett vitt, dock lite tunnare, täcke över tak och mark och ger mig den där härliga julkänslan som man så gärna vill ha veckan före jul, så jag är glad ändå.

Nej, nu får jag nog ta tag i lite packning - det är mycket julklappar som ska tryckas ner. So long allihop, vi hörs!

Kram M.

Inga kommentarer: