9/18/2011

söndag kväll

Mitt och Johannas sovrum.
Mitt egna lilla hörn av rummet.

JA, NU BLEV här tomt. En ledsen Märta har precis sagt hejdå till sin pojke vid stationen, det är lika jobbigt varje gång. Tummen ner för distans. I kväll har jag lägenheten i Linkan helt för mig själv för första gången sedan vi flyttade in. Det känns väääldigt konstigt men också otroligt härligt så klart! Nu bor jag här liksom, MITT hem. Oj.

I går, efter en heldag på stan, hade vi inflyttningsfika här i lägenheten. Så mysigt! Jag och Johanna hade bakat kolakakor, havreflarn och en SJUKT god semifreddo med nutella och maräng (tack Agnes som introducerade den för oss!). Lyckad kväll med en massa skratt, härligt folk, hög musik och vild dans.

För er som inte vet så har jag alltså flyttat till Linköping tillsammans med min goda vän Johanna. Varför? Ja, bra fråga. För att vi ville typ. Haha. Nej men vi kände för lite miljöombyte och Linköping är verkligen en fin stad att byta till ska ni veta! Johanna jobbar och jag läser några kurser på distans, just nu en kurs som heter "Typografi & Texthantering". Det är jättespännande, nästan allt är helt nytt för mig och jag lär mig hur mycket som helst varje dag.

Nu ska jag mysa framför teven hela kvällen har jag bestämt! Jag återkommer.

Inga kommentarer: