7/30/2010

it'd better be

Bild: We heart it
Lyssnandes på P3's grymma morgonmusik masserar jag just nu in mina naglar med nagelolja som doftar mandarin. Jag fryser om mina barfota fötter här på kontoret, det är faktiskt kallt både ute och inne idag. Brr... Känslan jag har haft hela veckan när jag har vaknat och gått upp tidigt till jobbet är "första-skoldagen-efter-sommarlovet-känslan". Känner ni igen den? Man riktigt ser hur kylig luften utanför fönstret är, solljuset ser inte lika varmt ut längre, den har ett hårdare sken på något sätt. Man känner sig trött, lite ledsen men samtidigt förväntansfull. Den första skoldagen efter sommarlovet har man varit med om SÅ många gånger. Man vet ungefär vad som väntar en, därför är känslan så påtaglig även fast jag inte börjar i skolan efter sommaren i år. Nu vill jag verkligen inte påstå att hösten är på väg. NEJ NEJ NEJ! Vi har ju faktiskt inte ens påbörjat augusti, vilket känns väldigt skönt. Jag ska hinna vara ledig och njuta av sommarens heta dagar, för de kommer. Det bara är så. Det måste vara så.
Jag har för övrigt klippt mig litegrann. Det är stor skillnad, i alla fall för mig. Det känns kort!

Inga kommentarer: